Sienna - Le Bottin des Jeux Linux

Sienna

🗃️ Specifications

📰 Title: Sienna 🕹️ / 🛠️ Type: Game
🗃️ Genre: Arcade 🚦 Status: 05. Released
🏷️ Category: Arcade ➤ Dexterity ➤ Misc. 🌍️ Browser-based:
🔖 Tags: Arcade; Platformer; Dexterity; One button; Jump; Löve engine; Difficult; Frustrating; Cute; Casual 📦️ Package Name:
🐣️ Approx. start: 📦️ Arch:
🐤️ Latest: 2014-07-27 🍥️ On Deb repo:
📍️ Version: Latest : 1.0 / Dev : 839a705 📦️ Deb:
🏛️ License type: FOSS/NC | ND 📦️ RPM:
🏛️ License: Code : zlib / Artwork : CC BY-NC-ND 3.0 & CC BY-NC 3.0 📦️ AppImage:
🏝️ Perspective: Third person 📦️ Snap:
👁️ Visual: 2D Side-scrolling 📦️ Flatpak/Athenaeum:
⏱️ Pacing: Real Time ⚙️ Generic bin.: ✓
👫️ Played: Single 📄️ Source: ✓
🎖️ This record: 5 stars 📱️ PDA support:
🎖️ Game design: 👫️ Contrib.: Goupil & Louis
🎰️ ID: 13805 🐛️ Created: 2013-08-29
🐜️ Updated: 2021-11-07

📖️ Summary

[fr]: Un jeu de plateformes commandé d'une seule touche dont l'objectif est de tenir le plus longtemps / d'aller le plus loin possible. Appuyez sur espace pour effectuer un saut classique ou un saut d'un mur à l'autre lorsque vous en touchez un. Plus vous maintiendrez le bouton, plus votre saut sera élevé. Il sera souvent nécessaire d'appuyer sur le bouton seulement une fraction de seconde [en]: A simple, albeit frustrating, one-button platformer. Press space to jump or wall jump when touching a wall. The longer you hold the button the higher you jump. It will often be necessary to press the button for only a splitsecond.

🎥️ Videos

🎥️ Trailer : (202xxx),


🕵️ Qu'en pensent-ils (revue) / What they think about (review) : (202xxx), (202xxx), (202xxx),


🕹️ Gameplay : (202xxx), (202xxx), (202xxx),

🕸️ Links

🏡️ Website & videos
[Homepage] [Dev site] [Features/About] [Screenshots] [Videos t(202xxx) t(202xxx) ts(202xxx) gd(202xxx) id(202xxx) r(202xxx) lp(202xxx) g(202xxx) g(202xxx) g[fr](202xxx) g[de](202xxx) g[ru](202xxx) g[pl](202xxx) g[cz](202xxx) g[sp](202xxx) g[pt](202xxx) g[it](202xxx) g[tr](202xxx)] [WIKI] [FAQ] [RSS] [Changelog 1 2]

💵 Commercial : [Itch.io] - Name your own price

🍩️ Resources
• LÖVE engine (sources & binaries in different versions) : [LÖVE (Downloads)]
🛠️ Technical informations
[Open Hub] [PCGamingWiki] [MobyGames]

🐘 Social
Devs (Tangram games [fr] [en]) : [Site 1 2] [twitter] [YouTube] [Interview 1 2]
Devs (Simon Larsen [fr] [en]) : [Site 1 2] [twitter] [YouTube] [Interview 1 2]
Devs (Lukas Hansen [fr] [en]) : [Site 1 2] [twitter] [YouTube] [Interview 1 2]
Game : [Blog] [Forums] [twitter] [YouTube]

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🦊️ What's:
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🔖 #linux

🐧 Update:
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📌️ Changes:
📖 Our entry: https://bit.ly/bottinLightOn
🐘 From:
🏝️ http://youtu.be/
🕵️ http://youtu.be/
🕹️ http://youtu.be/
🐧 http://youtu.be/

Source of this Entry:

📕 Description [fr]

Un jeu de plateformes commandé d'une seule touche, par le studio Tangram games (Simon Larsen & Lukas Hansen).
Il utilise le moteur Löve (dans le Bottin).

Sienna est un jeu de plateformes commandé d'une seule touche dont l'objectif est de tenir le plus longtemps / d'aller le plus loin possible.


Sienna a commencé comme un projet solo de Simon , tandis que son contenu est de Lukas.
Sienna n'a jamais été complètement terminé, mais il est néanmoins assez amusant si vous aimez les défis .

Comment jouer :

• Appuyez sur espace pour effectuer un saut classique ou un saut d'un mur à l'autre lorsque vous en touchez un. Plus vous maintiendrez le bouton, plus votre saut sera élevé. Il sera souvent nécessaire d'appuyer sur le bouton seulement une fraction de seconde.
• Appuyez sur R pour recommencer à partir du dernier point de contrôle (compte comme une mort).
• Appuyez sur Entrée pour redémarrer à partir du début du niveau.
• Oh, et les orbes bleus sont des points de contrôles. Vous allez en avoir besoin.
• Il nécessite de la patience. Beaucoup de patience.

📕 Description [en]

Sienna is a simple, albeit frustrating, one-button platformer.

The game started as a solo project by Simon but features some artwork by Lukas.
Sienna was never properly finished but is still pretty fun if you like a challenge.

How to play:

• Press space to jump or wall jump when touching a wall. The longer you hold the button the higher you jump. It will often be necessary to press the button for only a splitsecond.
• Press R to restart from last checkpoint (counts as a death).
• Press return to restart from the beginning of the level.
• Oh, and the blue orbs are checkpoints. You’re gonna need those.
• That and patience. Lots of patience.