Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues - Le Bottin des Jeux Linux

Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues

🗃️ Specifications

📰 Title: Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues 🕹️ / 🛠️ Type: Game
🗃️ Genre: Adventure & Action 🚦 Status: 05. Released
🏷️ Category: Adventure & Action ➤ Role-playing game ➤ Action RPG ➤ Misc. 🌍️ Browser-based:
🔖 Tags: Action RPG; Sandbox; Crafting; Ultima; Unity engine; Fantasy; Open World; Persistent World; Episodic; Co-op; PvP; PvE; Classless; Character Customization; Skill-Based 📦️ Package Name:
🐣️ Approx. start: 2018-03-27 📦️ Arch:
🐤️ Latest: 2019-12-11 🍥️ On Deb repo:
📍️ Version: Release 73 📦️ Deb:
🏛️ License type: Free (limited edition) 📦️ RPM:
🏛️ License: Free (limited edition) / Commercial 📦️ AppImage:
🏝️ Perspective: Third person 📦️ Snap:
👁️ Visual: 3D 📦️ Flatpak/Athenaeum:
⏱️ Pacing: Real Time ⚙️ Generic bin.:
👫️ Played: MMO 📄️ Source:
🎖️ This record: 5 stars 📱️ PDA support:
🎖️ Game design: 👫️ Contrib.: Goupil & Louis
🎰️ ID: 13632 🐛️ Created: 2013-05-26
🐜️ Updated: 2021-11-07

📖️ Summary

[fr]: Un MMORPG (permettant le jeu en solo hors ligne avec 40 heures d’histoire dans un monde interactif, et multi en groupes fermés ou ouverts, en PVE ou PVP) gratuit et multi-plateforme de type fantastique, par les auteurs de la série Ultima, Ultima Online et Dragonlance. Il ne propose pas de classe de personnage, mais des compétences et sorts au travers de 20 arbres de compétences, et son économie est axée principalement sur les objets craftés par les joueurs. Les combats se préparent à partir de Decks personnalisés de compétences et en les activant de manière dynamique lors du combat. [en]: A free (not libre), multi-platform fantasy MMORPG (allowing offline SP game with 40 hours of story in an interactive world, and MP in party only or in open groups, in PVE or PVP), by the authors of the Ultima series, Ultima Online and Dragonlance. It does not offer character class, but skills and spells across 20 skill trees, and its economy is focused primarily on crafted items by players. Battles are prepared from custom decks of skills and activated dynamically during combat.

🎥️ Videos

🎥️ Trailer / Teaser :


🤓️ Présentation des développeurs / Dev presents : (202xxx)


🕹️ Gameplay [en] / [en] / [fr] : (202xxx), (202xxx), (202xxx),


🕹️ Gameplay (MP) [en] / [de] / [fr] :


🐧 Linux joue / Linux plays : Johan Pettersson, Rob Crowther,


🎙️ Interview des développeurs / Interview with Dev :

🕸️ Links

🏡️ Website & videos
[Homepage] [Dev site] [Features/About] [Screenshots] [Videos t(202xxx) t(202xxx) ts(202xxx) gd(202xxx) gd(202xxx) gu(202xxx) id(202xxx) r(202xxx) lp(202xxx) lp(202xxx) mp(202xxx) g(202xxx) g(202xxx) g(202xxx) g(202xxx) g(202xxx) g(202xxx) g(202xxx) g[fr](202xxx) mp[fr] g[de](202xxx) mp[de] g[ru](202xxx) g[ru](202xxx) g[pl](202xxx) g[cz](202xxx) g[sp](202xxx) g[pt](202xxx) g[it](202xxx) g[tr](202xxx) g(202xxx)] [WIKI] [FAQ] [RSS] [Changelog 1 2 3]

💵 Commercial : [Online store] [Kickstarter (Funding successful)] [Steam] - Free

🍩️ Resources
(empty) :
🛠️ Technical informations
[Open Hub] [PCGamingWiki] [MobyGames]

🐘 Social
Devs (Portalarium [fr] [en]) : [Site] [Forums] [twitter] [Facebook] [YouTube] [Interview 1 2]
(Ultima) Devs (Richard Garriott(202xxx) [fr] [en]) : [Site 1 2] [MobyGames] [mastodon] [twitter] [PeerTube] [YouTube] [PressKit] [Interview 1 2]
Game : [Blog] [Forums] [twitter] [YouTube] [twitch]

🐝️ Related
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📦️ Misc. repositories

🕵️ Reviews


📰 News / Source of this Entry (SotE) / News (SotN)
[Changes with v. Release 73 (20191211)] [Ubuntu vibes (20130309)]

🐘 Social Networking Update (on Mastodon)

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🐧 Update:
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Source of this Entry:

📕 Description [fr]

Un MMORPG (permettant le jeu en solo) de type fantastique avec un système de combat à base de Decks de compétences, par le studio Portalarium, co-fondé par Richard Garriott (Lord British) et Tracy Hickman
Il utilise le moteur Unity.

Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues est un MMORPG (permettant le jeu en solo hors ligne avec 40 heures d’histoire dans un monde interactif, et multi en groupes fermés ou ouverts, en PVE ou PVP) gratuit et multi-plateforme de type fantastique, par les auteurs de la série Ultima, Ultima Online et Dragonlance. Il ne propose pas de classe de personnage, mais des compétences et sorts au travers de 20 arbres de compétences, et son économie est axée principalement sur les objets craftés par les joueurs. Les combats se préparent à partir de Decks personnalisés de compétences et en les activant de manière dynamique lors du combat.


Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues est un jeu de rôle multijoueur de type fantastique qui est le successeur spirituel de la série Ultima, créé par Richard Garriott (alias Lord British). Retournez dans New Britannia en tant qu'Avatar légendaire. Entrez dans une quête pour accomplir les chemins de la Vérité, de l’Amour ou du Courage à travers une histoire profonde en solo. Embarquez pour de nouvelles aventures aux côtés de vos amis dans un univers partagé persistant.


Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues est un jeu de rôle multijoueur fantastique qui vous invite à revenir en tant qu'Avatar légendaire et à vous efforcer d'accomplir les chemins de la Vérité, de l'Amour ou du Courage dans une histoire profonde en solo. Embarquez pour de nouvelles aventures dans le monde de New Britannia et profitez de multiples avantages des MMO en jouant aux côtés de vos amis et en devenant un résident permanent dans un univers partagé persistant.

Lord British revient!

Découvrez un riche univers de jeux de rôle imaginé par le fabricant de la série Ultima, Richard Garriott. Explorez et habitez un monde vivant persistant dans lequel la magie et la technologie coexistent. Découvrez et apprenez l'histoire et les traditions complexes d'un royaume légendaire, la Nouvelle-Britannia.

Choisissez votre chemin

Il est murmuré que les Avatars ont une fois enseigné les Vertus à tous ceux qui l'écoutaient et que seuls les Avatars peuvent restituer cette connaissance à la terre. Avec l'aide de l'énigmatique et mystérieux Oracle, serez-vous le seul à le faire ?

L'oracle

Une machine mystérieuse, ses sbires surveillant tout ce qui se passe dans tout le pays, sa voix qui promet des réponses qui répondent à des questions. Quel chemin allez-VOUS choisir pour découvrir votre destin longtemps prophétisé ?

Choisissez votre mode de jeu

Commencez votre quête pour devenir finalement une force pour le bien en tant que légendaire Avatar dans un monde en proie aux dangers et aux ténèbres. Choisissez de suivre le chemin de l'amour, de la vérité ou du courage, et respectez les principes éternels d'être un Avatar à chaque étape du chemin.

Partez à l'aventure en solo ou jouez la coopération avec vos amis dans un monde persistant. Prouvez votre courage en PVP ou jouez hors ligne à tout moment. Le choix vous revient.

• Contenu épisodique : Shroud of the Avatar comprendra cinq épisodes qui raconteront une série d'histoires basées sur la vertu créées par Richard Garriott et Tracy Hickman. Tous pris en charge par une série de préquelles commençant avec Blade of the Avatar.
• Mode solo hors ligne : les joueurs parcourent plus de 40 heures d’histoire dans un monde interactif où leurs choix ont des conséquences, les paradoxes éthiques les font hésiter et jouent un rôle essentiel dans l’intégration de leur propre histoire dans le monde immersif et les traditions qui les entourent.
• Modes multijoueurs sélectifs : si vous souhaitez parcourir l’histoire en ligne, vous pouvez jouer avec tout le monde dans trois modes en ligne différents (Solo, Groupe Fermé et Ouvert).
• Système de personnages sans appartenance à une classe : de nombreuses options de personnalisation avec des centaines de compétences et de sorts dans plus de 20 arbres de compétences différents.
• Combat habile : Une nouvelle façon de préparer et de combattre dans un RPG en construisant des decks personnalisés de compétences et en les activant de manière dynamique au combat.
• PvE et PvP : Consensus avec les flags Open PvP, les zones et la guerre de guilde.
• Player Housing : non instancié, fini et intégré dans le monde avec des options de vie en groupe.
• Économie axée sur les joueurs : système de crafting en profondeur dans lequel les meilleurs objets sont fabriqués par les joueurs et les objets des joueurs sont la principale source de butin trouvée dans le jeu.
• Payer une fois pour jouer : pas de frais d'inscription. Tout dans le jeu peut être acheté avec l'or du jeu qui peut être gagné (à l'exception de quelques récompenses de sponsor exclusives).
• Social : Système de guilde complet, communauté très active et villes appartenant à des joueurs.

L'histoire jusqu'ici…

«Peu de gens connaissent les récits des temps sombres et encore moins ce qui leur est arrivé. Depuis le grand cataclysme il y a 400 ans, le monde s'est lentement rétabli mais beaucoup a été perdu. Maintenant, les terribles prophéties commencent à se réaliser alors que le monde entier est inondé par les Otherworlders. » - Arabella

Voyage dans le monde de Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues est un jeu de rôle sur ordinateur créé par Lord British (alias Richard Garriott), créateur du genre définissant la série de jeux informatiques Ultima, Starr Long, directeur d'Ultima Online, et Tracy Hickman, auteur de la série Dragonlance. Il combine une histoire riche, comme celle du jeu solo Ultima, avec des expériences multijoueurs profondes et variées, comme Ultima Online.

Les joueurs vont s’aventurer dans un monde interactif où leurs choix ont des conséquences, les paradoxes éthiques les feront hésiter et jouent un rôle essentiel dans l’introduction de leur propre histoire dans le monde immersif et les traditions qui les entourent. Les options de jeu incluent les modes solo, les jeux en groupe fermés uniquement ou multijoueur ouvert via le système multijoueur sélectif. Les joueurs peuvent se spécialiser dans un large éventail de compétences en combat et hors combat, grâce à un système de compétences robuste et sans classe, et à des mécanismes complets de création et de construction.



🌍️ Wikipedia:

Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues (SotA) est un jeu vidéo de rôle médiéval fantastique. Décrit comme étant un successeur spirituel à la série Ultima, Shroud of the Avatar est principalement développé par Richard Garriott en qualité de directeur artistique, Starr long comme producteur exécutif, Chris Spears en tant que concepteur technique principal, et Tracy Hickman en tant que scénariste. Shroud of the Avatar est sorti en mars 2018.

L'existence de Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues a été annoncé publiquement le 8 mars 2013, à Austin, Texas, où est basé le studio de développement Portalarium. Il est le premier d'une série de cinq épisodes, dont chacun va prolonger l'histoire et ajouter du contenu. L'axe principal du développement repose sur les choix du joueur et la découverte. Les principaux aspects du game-play ont été présentés comme une alternative aux RPG existants. L'univers est basé sur la série Ultima, même s'il sera différent pour des questions de droits, Ultima étant la propriété de Electronic Arts. Tracy Hickman écrira l'histoire. Le jeu est en partie financé grâce à une collecte de fond Kickstarter qui a permis de récolter 1,9 million de dollars.

Le financement se poursuit grâce à la vente d'objets et de services virtuels pour le jeu (ex. : des maisons ou des terrains pour les personnages joueurs), de produits dérivés. De plus le Dungeon kit est disponible pour les soutiens qui ont financé 400 $ ou plus

Caractéristiques et système de jeu

Shroud of the Avatar propose une carte du monde à double niveau, dans le même style que Mount and Blade. Il contient également un système d'artisanat et d'habitations. Grâce au dépassement des objectifs financiers lors de la campagne Kickstarter, le jeu devrait aussi comprendre un système météorologique complet, des animaux familiers, des instruments de musique interactifs et des combats entre guildes.

En plus d'être jouable en mode solo et en mode multijoueur, le jeu permettra un mode de jeu hybride qui n'affichera en jeu que les amis. En version solitaire hors ligne, le jeu sera sans DRM.

Dans Shroud of the avatar, les personnages n'ont pas de classe comme dans les jeux de rôle classiques. Au lieu de cela, ils ont la possibilité d'utiliser toutes les compétences et de se spécialiser dans certaines d’entre elles. Le niveau d'une compétence s'améliore à force d'entrainement. A contrario, ne pas utiliser une compétence pendant longtemps entraîne une perte de niveau de celle-ci.

Le système d'artisanat repose sur trois niveaux de compétences : l'exploitation des matières premières, les compétences de raffinage et les compétences de production.

Le système de dialogue avec les PNJ se fait au travers de réponses dactylographiées comme dans les premiers jeux vidéo de rôle dans les années 80. Ce système a pour but d'amener les joueurs à l'exploration et à l'expérimentation.

📕 Description [en]

"A free (not libre), multi-platform fantasy MMORPG by the authors of the Ultima series, Ultima Online and Dragonlance" (Serge Le Tyrant, Le Bottin des Jeux Linux / The Linux Games Book)

Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues is a multiplayer fantasy Role Playing Game that is the spiritual successor to the Ultima series, created by Richard Garriott (a.k.a. Lord British). Return to New Britannia as a fabled Avatar. Quest to fulfill the paths of Truth, Love, or Courage across a deep single player story. Embark on new adventures alongside your friends in a persistent shared universe.


Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues is a multiplayer fantasy Role Playing Game calling upon you to return as a fabled Avatar and quest to fulfill the paths of Truth, Love or Courage across a deep single player story. Embark on new adventures in the world of New Britannia and enjoy multiple MMO benefits by playing alongside your friends and becoming a permanent resident in a persistent shared universe.

Lord British Returns!

Discover a rich fantasy role-playing universe crafted by the maker of Ultima series, Richard Garriott. Explore and inhabit a persistent living world in which magic and technology coexist. Uncover and learn the intricate history and lore of a legendary realm, New Britannia.

Choose your path

It is whispered that the Avatars once taught the Virtues to all that would listen and that only the Avatars can return that knowledge to the land. With the help of the enigmatic and mysterious Oracle, will you be the one to do so?

The Oracle

A mysterious machine, its minions watching all that takes place throughout the land, its voice promising answers yet responding with questions. Which path will YOU choose, to discover your long-prophesied destiny?

Pick Your Gameplay Mode

Begin your quest to ultimately become a force for good as a fabled Avatar in a world beset by dangers and darkness. Choose to follow the path of Love, Truth or Courage, and uphold the everlasting principles of being an Avatar every step of the way.

Adventure solo or play co-op with your friends in a persistent world. Prove your mettle in PVP or play offline anytime. The choice is all yours.

• Episodic Content: Shroud of the Avatar will consist of five episodes that will tell a series of virtue based stories created by Richard Garriott and Tracy Hickman. All supported by a series of prequel novels starting with Blade of the Avatar.
• Single Player Offline Mode: Players adventure through over 40 hours of story in an interactive world where their choices have consequences, ethical paradoxes give them pause, and they play a vital part in weaving their own story into the immersive world and lore surrounding them.
• Selective Multiplayer Modes: If you want to go through the story online you can play with everyone in three different online modes (Single Player, Party Only, and Open).
• Classless Character System: Vast customization options with hundreds of skills and spells in over 20 different skill trees.
• Skillful Combat: A new way to prepare and fight in an RPG by building custom decks of skills and dynamically activating them in combat.
• PvE and PvP: Consensual with Open PvP flags, zones, and Guild Warfare.
• Player Housing: Non-instanced, finite, and embedded in the world with group living options.
• Player Driven Economy: Deep crafting system where the best items are made by players and player items are the main source of loot found in the game.
• Pay Once to Play: No subscription fees. Everything in the game can be purchased with in game gold that can be earned (except for some exclusive backer rewards).
• Social: Full Guild System, Highly Active Community and Player Owned Towns.

The Story So Far…

“Few know the tales of the dark times, much less what happened before them. Since the great Cataclysm 400 years ago the world has slowly recovered but much was lost. Now the Dire Prophecies are beginning to come true as the world is flooded with Otherworlders.” – Arabella

Journey to the world of Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues, a computer role playing game created by Lord British (aka Richard Garriott), creator of the genre defining Ultima series of computer games, Starr Long, director of Ultima Online, and Tracy Hickman, author of the Dragonlance series. It combines rich story, like those of the single player Ultimas, with deep and varied multiplayer experiences, like Ultima Online.

Players will adventure in an interactive world where their choices have consequences, ethical paradoxes give them pause, and they play a vital part in weaving their own story into the immersive world and lore surrounding them. Play options will include solo, party only, or open multiplayer via the Selective Multiplayer system. Players can specialize in a wide range of combat and non-combat skills, provided by a robust, classless skill system, and full-featured crafting and housing mechanics.


🌍️ Wikipedia:

Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues (abbreviated SotA) is a fantasy role-playing video game. Described as being a spiritual successor to the Ultima series, Shroud of the Avatar is developed by Austin, Texas-based developer Portalarium, with a team led by Richard Garriott as creative director, Starr Long as executive producer, Chris Spears as lead technical designer, and Tracy Hickman as lead story designer.

Gameplay

Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues features a dual-scale overview world map, player housing, crafting, an active virtue system, and "selective multiplayer", which allows players to choose whether to play online or offline. The entire game can be played offline. Additional funding allowed for stretch goals to be met, such as pets, seasonal weather, interactive music instruments, new locations, and guild-based combat. As of March 2018, the game's features are still under development and may change.

Besides offline single player, Shroud of the Avatar shipped with three network play styles: Single Player Online, Friend Party Online, and Open Play Online, however Friend Party Online mode was discontinued. This allows players to choose their desired level of online interaction. Offline play is DRM-free. Players may play from any computer if they elect the online mode of play. Offline single player modes, however, do not have this feature. Additionally, offline characters are not allowed to switch to the online mode of play.. Players have the ability to purchase persistent housing, but availability is limited and diminishes as the size of the settlement increases. Homes also have upkeep costs in the form of in-game gold tax which is also payable with the premium currency (Crowns of the Obsidians). However, Kickstarter-purchased homes do not have a maintenance requirement of this type. Additionally, each house has the potential to host player managed vendors that can sell goods for players. In-game player titles based on achievements will be available, as well as special titles for high-level backers.

Characters within Shroud of the Avatar do not have specific classes; players will be able to try out various skills and decide which ones they wish to pursue. Characters have a limited ability to change their skills. In combat, a card based system is used whereby skills are randomly presented, and the number of skills that a character learns will decrease the chance that a specific skill will be presented, however this system is optional and a traditional combat bar may be used. Shroud of the Avatar presents several crafting trades divided into two major components: recipes and processes. Crafting skills are split between gathering and refining, and there are five crafting categories: mining, hunting, foraging, forestry, and cooking. Players gather resources, which are then converted into items. Items are then usable and characters are able to fully interact with them, such as sitting in chairs that the character creates, placing down rugs created from spinning cotton and refining cloth or decorating the player home with lamps constructed from metalwork.

Communication with NPCs is handled through typed responses interpreted by the game or through clickable keywords and quests are mentioned in conversations. There is a rudimentary quest log; however players are encouraged to explore storylines that interest them. Players also have a journal that catalogues major events, but quest objectives will not be separately noted. Quests are designed to encourage exploration, and the game does not handhold players to quest locations. Puzzles feature a fully interactive environment, such as hinges on a door that might need to be removed. Moral choices made in the game will affect how the character is perceived by others. While rejecting extremes in implementation, Garriott identified story-based opportunities opening up Player versus player (PvP) combat; for example, characters would become a free-for-all target once a specific quest is accepted.

🔍️ Test [fr]

💡️ Commentaires généraux:
Le studio est parvenu à lever les fonds nécessaire sur le site Kickstarter, son développement est en cours.

Kickstarter est un site de sponsoring de projets permettant - en ce qui concerne les jeux, aux joueurs et aux développeurs de financer le développement de jeux sans le carcan des maisons d'édition. Les studios obtiennent le pré-financement de leur production, les joueurs bénéficient d'avantages proportionnels au montant de leur participation (tarif avantageux, personnalisations, ...) sans garantie de résultat.

Date de sortie :
Financement bouclé début Avril 2013 (1919 K$ sur Kickstarter).
Sur Kickstarter nous pouvons lire "Estimated Delivery: Oct 2014".